‘In de schaduw van Napoleon’, 5 & 6 juli 2019

Op vrijdag 5 juli en zaterdag 6 juli ’19 programmeerde de Koninklijke Harmonie Eendracht Aalbeke haar meest omvangrijke project tot nog toe. De harmonie, onder leiding van Aaron Eggermont, waagde zich aan de Belgische première van de musical ‘In de schaduw van Napoleon’. Dit musicalspektakel vond plaats in de unieke omgeving van Houtimport Vandecasteele te Aalbeke (Kortrijk).

De muziek van deze musical voor harmonie orkest werd geschreven door Bert Appermont. Het verhaal en de teksten zijn van de hand van Jef Mellemans die voor onze productie de regie op zich nam. De musical werd gebracht door ons tachitgkoppig orkest, ondersteund door een koor van zo’n honderd zangers en zangeressen. De cast bestond uit zes hoofdrolspelers en een zestigtal ensembleleden.

Met in totaal zo’n 250 uitvoerders werd het een uniek spektakel dat mensen uit verschillende hoeken van (West-)Vlaanderen bij elkaar bracht en waarbij 2200 mensen een van de beide voorstellingen bijwoonde.

WTV-reportage

Jef Mellemans over de totstandkoming van de musical