Algemeen

Elke vereniging heeft wel eens te maken met ontevredenheid bij muzikanten, dirigenten, ouders, bestuurders, ā€¦ . Vaak volstaat een goed gesprek om problemen of misverstanden op te lossen en de samenwerking weer op goede rails te krijgen. Af en toe kunnen ontstane spanningen binnen de vereniging niet op dergelijke manier opgelost worden en is het nodig om verdere stappen te nemen. Dan kan het nuttig zijn om een derde, neutrale, persoon te betrekken. Deze zal op een objectieve manier via gesprekken en aangereikte info de elementen van de problemen oplijsten en op basis daarvan proberen tot een consensus te komen.

Anderzijds is het belangrijk dat elke persoon in de vereniging te allen tijde met individuele problemen terecht kan bij een vertrouwenspersoon. Vaak wordt deze functie gelinkt aan problemen van grensoverschrijdend gedrag binnen de vereniging. Maar ook bijvoorbeeld financiƫle problemen die het moeilijk maken om volwaardig te participeren aan activiteiten kunnen met de vertrouwenspersoon worden besproken.

Concreet

Daarom hebben wij net zoals vele andere verenigingen een vertrouwenspersoon: Isabel Bulcaen.

Je kan bij haar terecht als je met vragen zit aangaande de werking van onze vereniging en wanneer je niet direct weet bij wie je daarmee terecht kan. Je kan bij haar ook terecht indien je met zorgen zit over grensoverschrijdend gedrag binnen onze vereniging (fysiek of psychisch). Voorbeelden van vragen/situaties waarvoor je bij haar terecht kan:  financiĆ«le moeilijkheden aangaande deelname aan kampen of uitstappen, gevallen van pesten binnen onze vereniging, angstgevoelens omtrent deelname aan repetities, overstap naar jeugd of grote harmonie.

Isabel was jaren muzikante bij ons en is nu nog steeds actief als logistiek medewerker en bestuurslid. Zij is al jaren vertrouwenspersoon binnen een sportvereniging en volgde hieromtrent al aardig wat opleidingen.

Je kan er zeker van zijn dat jouw vraag met de nodige discretie behandeld zal worden.

Je kan haar bereiken via mail of 0471 659 239