Missie en Visie

Warning: Array to string conversion in /customers/a/6/e/harmonieaalbeke.be/httpd.www/wp-includes/class-wp-block.php on line 258

Missie

Wij willen een harmonieorkest zijn dat op een kwaliteitsvolle manier muziek instudeert en dat zich presenteert aan een zo ruim mogelijk publiek.

We doen dit op een manier die zowel voor de muzikanten als voor het publiek een muzikaal en sociaal aangename en verrijkende ervaring is.

Wij streven er naar om, zoals dat in de continue opgang sinds de oprichting van de harmonie altijd het geval is geweest, muzikaal toonaangevend te zijn en te blijven in de regio Kortrijk.

Visie

Onze vereniging brengt muzikanten samen die er voor kiezen om kwalitatieve muziek voor harmonieorkest te brengen en dit met de nodige ruimte voor sociale contacten.

Alle leden engageren zich er toe om deze optie naar best vermogen te realiseren.

Repetities

De repetities vinden plaats elke vrijdagavond in de muziekzaal De Sterhoek, die deel uitmaakt van het Ontmoetingscentrum Aalbeke (Aalbekeplaats z.nr.)

• Repetitie Mini’s: 18 u. tot 18.45 u.
  • Repetitie Jeugdharmonie: 19 u. tot 20.15 u.
  • Repetitie harmonie: 20.30 tot 22 u.

Ter voorbereiding van een concert of uitvoering kunnen er uitzonderlijke (groeps)repetities zijn.

Lid worden?

In principe kan iedereen met voldoende muzikale bagage lid worden.

Kinderen kunnen lid worden van de Mini’s na het nieuwjaarsconcert van de jeugdharmonie, dus in januari van het schooljaar wanneer ze in september gestart zijn in het tweede jaar van de tweede graad DKO.

In januari van hun derde jaar in de tweede graad van het DKO  kunnen de blazers en slagwerkers lid worden van de jeugdharmonie Jong Eendracht. De jeugdharmonie heeft de toetreding tot de harmonie als finaliteit. Muzikant zijn van de jeugdharmonie zonder op een bepaald moment actief te worden in de harmonie is in principe niet mogelijk, tenzij voor muzikanten jonger dan achttien jaar en nadat het bestuur instemt met een tijdelijke uitzondering (bv. voor wie leiding op zich neemt in een jeugdbeweging).

Lid worden van de harmonie Eendracht kan vanaf het eerste jaar van de vierde graad DKO (dus vanaf september) of als je bijvoorbeeld als volwassene  dat niveau hebt bereikt.