Wat als mijn instrument moet worden hersteld?

Het kan gebeuren dat jouw instrument defect geraakt en moet worden hersteld.

Wanneer je een instrument gebruikt van het conservatorium, dan neem je contact op met het secretariaat van het conservatorium om te vragen wat jou te doen staat.

Wanneer je een instrument van de harmonie hebt, dan is Freddy Van Meenen jouw contactpersoon. In principe worden herstellingen uitgevoerd op kosten van de vereniging, tenzij je natuurlijk door een zware fout zelf verantwoordelijk bent voor de schade.

Als je een eigen instrument bezit en je dat hoofdzakelijk gebruikt binnen onze harmonie, dan kan je de helft van de kosten (mits voorlegging van een factuur of duidelijke kostennota) terugbetaald krijgen.

Voorwaarden

Mits voorafgaande vraag door de muzikant en akkoord van het bestuur kan een lid-muzikant die over een eigen instrument beschikt een beroep doen op een tussenkomst vanuit de vereniging voor de helft van de onderhouds- en/of herstellingskosten ervan. Dit op voorwaarde dat:

1. er een beroep wordt gedaan op dienstverleners waar de vereniging gebruikelijk mee werkt, tenzij vooraf anders wordt afgesproken;
2. de factuur wordt opgemaakt op naam van de vereniging en door de vereniging wordt betaald [Bestuur 6 juni 2021].