Jeugdharmonie op concertreis naar Provence

Op 12 juli, met ‘twee jaar vertraging’ door de pandemietoestanden, vertrekken de muzikanten van de jeugdharmonie Jong Eendracht naar de Provence (F). Ze worden terugverwacht op 20 juli.

Het is een vaste traditie dat de jeugdharmonie om de zoveel jaren een buitenlandse concertreis doet. In het verleden werd zo al Tsjechiƫ, Hongarije, Frankrijk en Italiƫ aangedaan.

Vanuit de verblijfplaats Aigues-Mortes zullen ze drie concerten verzorgen.

Op de Franse nationale feestdag (14 juli) concerteert Jong Eendracht in de Grande Halle van Saint-Martin-de-Crau (19 u.). Op zondag 16 juli zitten ze op de Parvis Jean Balladur in Le Grau-du-Roi (19.30 u.) en op maandag 17 juli  op de Cour de Campredon in Lā€™Isle-sur-la-Sorge (20 u.).

Tussendoor is er tijd voor tal van activiteiten: een bezoek aan Nimes, Montpellier, Pont du Gard, een natuurpark en wat kayakken (als er voldoende water is, natuurlijk).