• Dit evenement is voorbij.

Beyond the Future Jef Neve & Eendracht Aalbeke

Harmonie Eendracht Aalbeke
Gastsolist: Jef Neve, piano

Het concert van zaterdag 21 oktober is volledig uitverkocht.

BIJKOMENDE VOORSTELLING OP VRIJDAG 20 OKTOBER
Ticketverkoop hiervoor start op 25 augustus.

vr 20 oktober 2023 | 20:15 za 21 oktober 2023 | 20:15

In de unieke sfeer van de Kortrijkse Sint-Elisabethkerk nodigt de Aalbeekse harmonie Eendracht de gerenommeerde pianist Jef Neve uit voor een gezamenlijk concert. Het wordt de gevarieerde en boeiende afsluiter van het jubileumjaar van het orkest, dat in 2023 75 jaar oud is.

Het programma plaatst de muziek van Jef Neve centraal. Zijn concertreizen doorheen Azië, zijn passages op Pukkelpop, samenwerkingen met onder meer Brandford Marsalis, Jamie Cullum, Maria Schneider getuigen van het talent en de onuitputtelijke muzikale inspiratie van Neve, een icoon in de jazzwereld. Neve brengt solowerken uit zijn nieuw album Reflections in Black and White, naast zijn bekende hits, met begeleiding door het orkest. Ook zijn orkestmuziek, gecomponeerd voor diverse series en films, komt aan bod.

De Koninklijke Harmonie Eendracht, een goede 90 muzikanten sterk, heeft een rijke traditie met het organiseren en presenteren van unieke concerten en evenementen. Enkele opvallende uitschieters waren de voorstelling Carmina Burana, The Queen Symphony en de musical In de schaduw van Napoleon. Bij de orkestwerken staat onder meer een uitvoering van Au-delà de l’avenir van Klaas Coulembier die dit werk componeerde in opdracht van Eendracht Aalbeke.

Dit evenement is een coproductie van de harmonie Eendracht en de Schouwburg Kortrijk.

€32 ticketprijs (incl. ticketfee)

€ 75 VIP-ticket (enkel op zaterdag).
€ 22 jongeren – 16 jaar.

Koninklijke Harmonie Eendracht Kortrijk-Aalbeke