Monsterlijk nieuwjaarsconcert

AALBEKE – Het ‘monsterlijk nieuwjaarsconcert’ dat jeugdharmonie Jong Eendracht op 7 januari presenteert heeft niets te maken met het ‘klassieke’ Weense nieuwjaarsconcert. Dirigent Stan Christiaens koos, samen met zijn werkgroep, voor een programma waarin monsters voor de rode draad zorgen.

De jeugdharmonie telt momenteel zoā€™n 45 actieve muzikanten tussen 10 en 27 jaar. Het nieuwjaarsconcert vorig jaar moest omwille van de pandemie nog worden geannuleerd. Gelukkig kon het worden vervangen door een deel te verzorgen van het maartconcert van de harmonie. Jong Eendracht bracht ook een warm onthaald openluchtconcert tijdens de Aalbeeks Corneliusfeesten in september.

Het concert werd intensief voorbereid op een driedaags muziekkamp in De Hoge Duin in Oostduinkerke.

Dat het plaatsvindt in O.C. De Vonke in Heule heeft alles te maken met de nog lopende verbouwingen aan het O.C. Aalbeke. De verwachting is dat publieksgerichte activiteiten vanaf april 2023 opnieuw in het lokale O.C. zullen kunnen doorgaan.

De volgende uitdaging voor de jeugdharmonie knoopt aan bij een al even mooie traditie: deelname aan het Internationaal Muziekfestival voor de Jeugd in het Limburgse Pelt. En uiteraard is het ook uitkijken naar de (in 2021 uitgestelde) concertreis naar de Provence (F) in juli. Vanuit de uitvalsbasis Aiges-Mortes zullen een drietal concerten in de omgeving worden verzorgd. Om de kostprijs van deze concertreis voor iedereen zo laag mogelijk te houden organiseert de jeugdharmonie trouwens nog een reeks fundraising activiteiten.

Zaterdag 7 januari 2023, 20 uur.
O.C. De Vonke Heule
Toegang: 10 euro (gratis voor kinderen -12 jaar)